Aziefietsers.reismee.nl

89 : Kuala Lumpur day 2

De dagen verleggen zich steeds meer naar de latere uurtjes. Ook vandaag slapen we voor ons doen uit tot een uur of 8.00. Deze dag gaat de wandeling eerst naar de grootste moskee van het land waar wekelijks 15.000 moslims zich naar Mekka richten. Jeanet gaat in een burka en we krijgen van een aardige dame een rondleiding en veel informatie over de Islam en de vele gebruiken in de moskee. Het was er nog lekker rustig.

Na de moskee die aan de rand van een groot park ligt wandelen we naar het Bird Park. Van dit park wordt gezegd dat het de grootste ter wereld is in haar soort. Onder een enorm groot net vliegen vele excoten vrij in het rond. Heel mooi allemaal.

De gang zetten we er goed in als we spontaan besluiten naar een wijk in het Noorden van de stad te lopen. Dwars door Little India passeren we tallose grote gebouwen, hotels en kantoorpanden. Een enorm contrast vormt de oude kampong waar oude houten huizen afsteken tegen de enorme wolkenkrabbers.De enorme Petronas towers die lange tijd het hoogste pand ter wereldis geweest, toorntindrukwekkend boven het geheel uit. We zagen hem vaak van uit de verte, des te dichter je er bij komt des te hoger wordt hij.

Waar eindigt zo'n vermoeiende dag? Uiteraard weer op onze favoriete plek; de Nigthmarket. We gaan dit zeker missen. Het drukke straatleven is toch wel een van de leukste kanten van Azie. 's Avonds zien we pas vanuit ons hotel dat we ook nog eens uitzicht hebben op de Petronas Towers.