87 : 62e Fietsdag "De laatste fiets kilometers"

Kuala Selangkor - Klang (Kuala Lumpur) - 53 km.

Rustig aan, het is maar een klein stukje. De tocht gaat hoofdzakelijk over een oude spoorbaan die nu is geasfalteerd. Mooi rustig en landelijjk dus. Als toetje worden we nog aangevallen door twee valse honden. Dat was lang geleden en zeker voor het eerst in Maleisie. Met schreeuwen en schoppen schudden we ze af.

Bij een Car wash wassen we onze fietsen, althans het wordt voor ons gedaan en ze blinken weer als nieuw. Eerst met water, daarna met de snowwax ingespoten, geboend, afgespoten en door moeders nagewreven en gepoetst. Dit alles voor € 1,25 per fiets. Beter dan in de vrieskou thuis op straat te gaan klooien.

Om 12.00 uur zijn we op onze finale eindbestemming, Klang, de oude hoofdstad van Maleisie en zo'n 30 km. Westelijk van Kuala Lumpur. Na het inchecken betrekken we onze kamer op de 17e verdieping. De aardige Indier die ons hielp geeft ons een nog mooiere kamer en een aantal tips waar we kunnen eten. De Indische wijk natuurlijk, maar dat wisten we al.

Morgen pakken we de trein naar Kuala Lumpur om daar twee dagen te verblijven. De fietsen en tassen laten we hier achter. Donderdag pakken we de boel in voor deterugreis.