Aziefietsers.reismee.nl

85 : 60e Fietsdag : "Langzaam afbouwen"

Palau Pangkor - Pasir Salak - 74 km.

Door het uur tijdsverschil is het hier om 7.00 uurnog pikkedonker. Een vroeg onrbijt en een warm afscheid van onze Indische gastheer en gastvrouw. De eerste pont van het eiland staat al te ronken en met het eerste ochtendgloren staan we alweer op de pedalen.

De eerste 43 kilometers zijn saai en gaan voornamelijk over drukke en brede wegen. De laatste 31 km. weer over rustige wegen langs rijstvelden en palmplantages. We zien enorm veel vogels die we niet eerder hadden gezien. Andere soorten bedoelen we dan natuurlijk. Sterns, kraanvogels, grote ijsvogels en vele niet te detimineren excoten.

Het resort waar we vandaag belandden is op het oog heel mooi. Prachtig gelegen op een rustige plek aan een brede rivier. Slechts een paar huizen, wat een dorpje moet zijn, er om heen. Naast het resort is een museum van een of andere historische plek.

Omdat we al vroeg arriveren nemen we het er nog even van. De duurdere VIP-rooms aan de rivier. Bij binnenkomst blijkt alles mis. De douche is koud doordat het stopcontact van de electrische geiser is doorgeslagen. De draden hangen er nog los bij, het stopcontact is nog aanwezig, zwart gesmolten in de hoek. Het volgende VIP vertrek krijgen we met flinke korting, ook hier is er van alles mis. De stoppen slaan al door als je het licht aan doet en er is niets aanwezig. Voor de 100 meter vanef de receptiekomt de electricien even langs op z'n brommer. Er loopt 20 man personeel, misschien hooguit 6 gasten en niemand doet er ook maar iets.

Het museum snappen we niets van. Het ontbreekt ons aan een Lonely Planet en ook de tekst in het museum maakt niet duidelijk welke Brit hier nu is vermoord. We lopen er een beetje doelloos door heen. De middag is relaxed en we lezen wat op ons balcon met mooi uitzicht over de rivier. Er zwemt een enorme grote varaan over, de ijsvogels duiken af en aan op vis en zelfs een visardend waagt een duik vlak voor ons balcon. Kraanvogels en natuurlijk neushoornvogels.

Het restaurant wat bij het (dure) resort hoort presteerde het om het slechtse eten op tafel te zetten wat we de afgelopen drie maanden hadden gehad. Het toilet was sinds de opening zo'n 10 jaar geleden niet schoon gemaakt.

Jona

Getverdemme....en dat is zo'n duur resort....dat is niet het afkicken wat je voor ogen hebt....maar goed het kan niet allemaal mooi zijn maar des te meer waardeer je dat als het wel weer zo is toch?? wanneer kunnen we jullie weer in ons kouwe kikkerlandje verwelkomen???
Geniet van de rest van jullie GE-WEL-DI-GE reis.. wij genieten met jullie mee door de verhalen en fantastische foto's
Tot gauw...kusss Jona