Aziefietsers.reismee.nl

83 : "Rondje eiland"

Het is vandaag een Hindoeistische feestdag. In Kuala Lumpur komen duizenden pelgrims samen om een of andere godheid te eren. Yogi' s, heiligen en velen pelgrimskomen zelfs met boten vol uit India om dit hier mee te maken. Onze Indische gastheer is niet gediend van de tempelverering of het knielen voor beelden. Hij draagt meer zorg voor de belangrijkste tempel in zijn leven; die waar zijn ziel in huist. In de mooie tuin met oeroude bomen staat eenprieeltje waar je kan mediteren of yoga kan beoefenen. Het is er heel sereen.

Gisteravond heeft de gastvrouw heerlijk Indiaas voor ons gekookt, kort daarvoor kregen we een rondleiding door de tuin waar we de wilde zwijnen nog net op tijd terug het oerwoud in zagen lopen. We converseren s'avonds nog een tijdje met elkaar.

Er was weinig keuze in wat we hier allemaal konden doen. Alsof we iets moesten doen natuurlijk, maar we zijn hier nu eenmaal toch. Vandaag de fietsen weer gepakt om een rondje over het eiland te gaan fietsen. Het is een klein eilandje met dichte jungle, hoge heuvels en rondom een weg met her en der witte stranden. Toeristisch moet het hier een highlight zijn, we merken er niet veel van. Het is stil en zeer rustig.

De fietstocht was ondanks de afwezigheid van onze bagage pittig te noemen. Vele zeer steile beklimmingen tot wel 20% aan toe. In de dichte dampende jungle best een opgave. De apen die midden op de weg zaten te eten waren zeer bedreigend en werkelijk niet bang van ons. Er kwamen gelukkig net een paar brommers aan zodat ze even plaats moesten maken.

Een oud Nederlands fort wat hier in de gouden eeuw is gebouwd is een van de toeristische trekpleisters. Het stelde weinig voor. Een aantal Italianen waren zeer onder de indruk. Nog nooit iets uit de oudheid gezien?

De middag brengen we lezend en zonnend door op het strand voor ons guesthouse. Er staan veel bomen op het strand die voor schaduw zorgen. We hadden gehoopt in de jungle nog wat neushoornvogels voor de camera te krijgen. We zagen ze daar wel vliegen. Hier op het strand zaten ze opeens vlak achter ons in een van de bomen. Een leuke verassing.

Morgen blijven we hier nog lekker een dag relaxen. Om Kuala Lumpur te bereiken moeten we nog een dag of drie fietsen en veel langer dan twee dagen door de stad te slenteren is te veel van het goede.

koen

Hallo Zwoegers

Klinkt niet echt vervelend om even uit te rusten op dit Eiland, geniet er met volle teugen van, vergeet niet te beginnen met aftrainen, en keep blogging !!!