Aziefietsers.reismee.nl

81 : 58e Fietsdag "Kort maar krachtig"

Taiping - Parit - 84 km.

Bij onze Chinese vrienden van gisteravond eten we gewokte noedels. Opnieuw met garnalen wat een goed begin van de dag is. Taiping is een aardig stadje, zelfs de buitenwijken zien er heel leuk uit met mooie huizen, markten en winkels. We zien een soort gele papagaaien vliegen.

Bijna de hele tocht fietsen we of door de dichte jungle, langs palm- of rubberplantages. Ja die met die lekkere geur. Een schitterende tocht waar we opnieuw heel veel apen zien. Ook horen we de gibbons weer schreeuwen. Het is net wolvengehuil.

De heuvels zijn vaak steil en we hebben veel pittige klimmetjes moeten volbrengen. Soms 10% of meer. De afdalingen zijn altijd weer heerlijk. De zon is wel weer volop aanwezig, het is niet echt heet of benauwd maar de neuzen zitten wel in de factor 30.

Parit is een klein stadje, ook weer Engels koloniaal met leuke gele kleuren. Het is voor 99% moslim en er staat een enorme moskee midden in het stadje. Ons resort ligt er vlak naast en om 13.30 uur begon het getetter al. Dat beloofd nog wat.

We eten bij een tentje met een soort afhaalbuffet. Je wijst wat eten aan, ze scheppen het op en smullen maar. Een beetje het indische rijsttafel idée.

Bier is hier niet te krijgen en als we er om vragen wordt er zacht gesproken en gewezen naar de Chinese winkel op de hoek. Die verkoopt dat wel. We beloven niets verder te vertellen.

De foto's volgen morgen, we hebben 2 uur gelopen om een internetshop te vinden, slopen het halve toetsenbord en vliegen er vier keer uit. Het reisverslag van gisteren is drie keer getypt. De boel is nog even te traag voor foto's dus.