Aziefietsers.reismee.nl

72 : 53e Fietsdag - "Weer droog achter de oren"

Ao Nang - Pak Meng Beach - 127 km.

We zitten weer op onze zadels ! Voor Martin voelt het vreemd na 3 dagen in het water. Gisteren voelde alles nog een beetje als een astronaut, zwevend eneen beetje euforisch. We zijn de laatste weken niet heel veel medefietsers tegengekomen. De ochtend begon gelijk anders. Toen we nog geen 400 mtr van onze bungalowwaren vertrokken werden we toegeroepen door een Nederlander op een fiets. Hij kwam ons gelijk achterna. David uit Den Haag die hier met z'n gezin aan het fietsen is. Samen met hun kleine dochter. Jeanet had hun fietsen al zien staan bij de kleine dierentuin, zij haar fiets ook.

Fietsers wisselen allerlei informatie met elkaar uit. David had slechte berichten betreffende het weer richting het Zuiden. Ze waren daar gevlucht door de vele regen. Door de klimaatverandering is de regentijd hier in het Zuiden met een maand vertraagd.We hebben niet veel keuze. Om nog alles te fietsen naar onze eindbestemming blijven we (hier) niet langer hangen. We hadden graag nog even langer gepraat maar de fietsplicht roept nu eenmaal. Na een uur of twee fietsen betrekt de lucht een beetje. Witte wolken, Hollandse luchten. De lunch nuttigen we vroeg voor het middaguur. Toevallig viel er net een bui een paar honderd meter verder op de weg. Een paar spatjes op onze fietsen. Het is warm en we fietsen een tijdje op het heetst van de dag.

De route is niet om over naar huis te schrijven daarom doen we dat ook niet.

We komen wel een 'mallot' (vakantiefietser) tegemoet, in z'n eentje. Hij had allerlei losse tassen en rollen achter op z'n fiets. (de Engelsman ?) Later zien we een ouder echtpaar die we waarschijnlijk ruim een week gelden ook al eens hebben zien fietsen.

Op aanraden van David strijken we neer bij een leuk klein bungalowparkje genaamd Fisherman's huts. Ook de prijs zakte naar het niveau zij hadden betaald. Er moest wel even met de baas worden gebeld.

Het is heerlijk weer, de zon schijnt volop en we zien alleen in het noordwesten een buienfront de zee optrekken. Zelfs de zonsondergang is heel mooi. Vandaag is het Zondag en de Thai genieten van hun vrije dag. Ze picknicken op het strand, zwemmen met autobanden en met hun kleding aan. De moslims zwemen niet. We zien twee andere silverbelly's lopen, verder zijn we de enige hier in dit plaatsje. Het is heel gemoedelijk, we eten en drinken wat op het strand. Het is prijsniveau is hier beduidend lager dan aan de populaire kust.

David : Zoals beloofd even de weersomstandigheden in ons verhaal vermeld. Meld je even aan op onze weblog (als je al niet hebt gedaan), dan kunnen we nog mailen. Je meditaties hebben voor vandaag in ieder geval goed geholpen. De paar spatjes zien we door de vingers. We zijn geen waarzeggers of weervoorspellers maar de bewolking trekt langzaam naar het Zuiden. Volgens ons is de kust dus veilig, hopen we (geen garantie !!) We mailen.