Aziefietsers.reismee.nl

71 : "Een geslaagde dag !"

Martin schrijft :

Niet meer studeren, wel weer om 7.30 uur in het truckje. Weer in de grote speedboot en met een rotgang naar Koh Phi Phi. Een eilanden groep op ruim een uur varen van hier. Het is er erg toeristisch en bekend om de vele duikstekken.

We stoppen met de boot naast de steile klippen van het eiland. Er is geen boot in de buurt. Wel veel deining. Het begin van de eerste duik is geklooi. Masker vol water, water in m'n longen. Wel grappig als je moet hoesten onder water. De oefeningen gaan goed. Het orienteren en met het kompas werken valt enorm tegen. Boven water ben ik er redelijk bedreven in. Hier bak ik er helemaal niks van.

We wachten een uur in een mooie baai waar veel boten komen vauit Phuket. Busladingen met snorkelaars worden losgelaten uit hun boot. We moeten een uur uit het water om het stikstof gehalte in je lichaam te laten zakken.

De tweede duik is vrij ! Met z'n drieen gaan we naar 17 meter diepte en komen langs prachtige koraalriffen. Ik zie schildpadden, ook grote en onnoemlijk veel vissen. Liz wees steeds op de bijzondere dingen die je alleen maar kent van de Cousteau documentaires. Een soor zeepaardje, slakken. stekelroggen, inktvissen etc etc etc.

Het is big fun en ik leer aardig m'n balans te vinden. Het is een onvoorstelbare wereld daar beneden, vol met leven. Helaas geen haaien, ze waren wel gesignaleerd.

Na het applaus aan boord kreeg ik 's middags mijn diploma in de duikschool. Ik mag nu overal ter wereld duiken tot een diepte van 18 mtr. Uiteraard met de limieten en plaatselijke wetten die er bij horen. Joepie jahoo !

Jeanet schrijft :

Breng m'n dag heerlijk rustig door, de route plannen voor de komende dagen. Kettingen van de fietsen schoonmaken. De laatste dagen ook heerlijk zitten lezen. We hebben weer een paar Nederlandse boeken.

Om 11.00 uur het dorp in om de zaterdagkrant te kopen. Deze is er nog niet. Later komt het besef dat het hier 6 uur later is. Begin van de middag na de lunch, kan ik met de krant lekker bij het huisje zitten.

Met Martin mee, z'n brevet halen! Leuk om de enthousiaste verhalen te horen, maar ben er ook achter dat duiken niets voor mij is.

Reacties

Reacties

monique

Hey Martin, GEFELICITEERD!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!