Aziefietsers.reismee.nl

70 : "Onderge(d)(k)oken"

Martin schrijft :

Het is niet erg om vroeg op te staan maar dit begint wel heel erg op werken te lijken. Om 5.30 uur de wekker weer gezet om door te studeren in m'n boek. Normaal is dit een 4-daagse cursus. Je kan het ook in drie dagen. Ja ja. Om 7.30 uur (gelukkig kunnen we hier vroeg ontbijt krijgen) zit ik weer in het pick-up truckje op weg naar de eerste open water dive ! Nog een paar mensen ophalen en nog geen 2 uur later liggen we voor anker met een grote speedboot voor een van de vele eilandjes voor de kust. Het weer is niet zo mooi en ook het zicht is niet echt helder onder water. Het maakt me niets uit. Eerst maar eens ervaren hoe het allemaal is.

Op het moment dat ik m'n hele uitrusting aan had waren de vlinders in de buik weg. De zenuwen waren rustig. Masker vasthouden, gewichtsriem tegen houden en achterwaarts de boot uit laten vallen. We zakken naar 8 meter diepte en ik moet alle oefeningen die ik gisteren in het zwembad heb geleerd herhalen. Het is kicken ! Als beginneling verbruik je enorm veel lucht. Ik adem veel te veel en span me overmatig in. Vooral je balans houden valt enorm tegen. M'n benen zijn vrij zwaar (spieren) en ik voel dat m'n longinhoud ook vrij groot is. Vooral het laatste is bepalend voor je verticale bewegingen. Als een jojo beweeg ik me door het water.

De tweede duik zit ook vol handelingen en oefeningen. Het is leuk en m'n instructeur is bijzonder goed, geduldig en gedisciplineerd. Ik krijg langzaam een beetje balans. we blijven tot twee keer toe 50 minuten onder water. De tweede duik tot 12 meter. Ik ga ook de omgeving wat beter bekijken. Het is prachtig !

s'Middags weer een DVD kijken en het finale theorie examen doen. Ik slaag !!! Een beetje euforisch en nadeinend van de ervaringen drinken we er een biertje op. Geen studie meer, morgen naar Ko Phi Phi eiland om dieper te gaan duiken.

Jeanet schrijft :

Mijn dagprogramma begint gelukkig niet zo vroeg. Om 9.00 uur wordt ik met een pickup truck opgehaald. Ze zijn hier van de tijd. Het is maar een klein stukje rijden, om 9.15 uur zijn we bij de kookschool aangekomen. Het is een 'buitenkeuken' en het is een groepje van totaal 5 personen. Er wordt uitleg gegeven over verschillende ingredienten en groentes. Als eerste leren we curry maken. Vervolgens een Seafood salade, een noedelgerecht, currygerecht (van de eerder gemaakte currypasta, vis met limoen- vissaus en een toetje. Het was een leuke en leerzame ervaring. Alles wat je had gemaakt, gezellig gezamelijk opeten. Leuke lerares die uit het noorden van Thailand kwam, en snel weer terug gaat omdat ze het hier te warm vind. En niet tegen spicy eten kan.

De middag breng ik door op het strand en verken het stadje een beetje.

Reacties

Reacties

Carola

Jullie lijken wel een Koning en Koningin, die worden ook altijd apart vermaakt op koninklijke reizen.
Maar weet je voor wie het, het aller mooiste is?, deze kookcursus????...... Voor Onze "OUDE KOEIEN CLUB", hé meiden!!!
Jeanet het voorgerecht, hoofdgerecht.... Jeanet en de toet oftewel het nagerecht.... nou vooruit dan..... oké Jeanet ook dat mag jij klaarmaken!
Dan mag jij de datum bepalen Jeanet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!