Aziefietsers.reismee.nl

69 : "Separate ways part 1"

Martin schrijft :

De wekker heel vroeg gezet, Jeanet bleef door pitten maar ik moest nog flink doorlezen om m'n hoofdstukken af te krijgen. Het is taaie stof met veel nieuwe termen en woorden over de duikmaterialen, veiligheid en de vele regels en instructies.

Om 9.00 uur sta ik klaar met m'n handdoek en zwembroek voor de duikschool aan de overkant van de straat. We gaan met een pickupbusje naar het Sheraton hotel hier zo'n 20 km. vandaan. Ik heb de enorme luxe om 1 op 1 een zeer goede duikleraar te hebben. Hij heet Liz, een Thai die een jaar of 12 in Berlijjn heeft gewoond en gewerkt. Perfect Engels en Duits spreekt ie.

Om 10.00 uur lig ik met een complete duikuitrusting op de bodem van het luxe Sheraton zwembad. Er zijn hier hoofdzakelijk Russen. Russen met geld. We gaan door alle 'skills' en technieken heen. Bril af, beademing er uit, blijven zweven (neutrale balans) etc etc. Het is hard werken en heel veel informatie. Jeanet kwam nog even kijken. Op de fiets nog wel, had ik niet verwacht.

s'Middags wordt ik in de shop met m'n snufferd voor een televisie gezet. Een DVD met de Paddy open water cursus die ik volg. Nog meer informatie en daarna de eerste tests. Zo gaar als een pannekoek weer naar Jeanet toe. Even snel eten en gelijk weer aan de studie voor de volgende hoofdstukken. Het wordt er niet makkelijker op.

Jeanet schrijft :

Samen ontbijten, was naar wasservice gebracht en de kookcursus die ik wil gaan volgen geboekt. Je moet ook wat doen. Bij het duikcentrum geinformeerd waar het Sheraton hotel is.Had beloofd wat foto's te komen maken. Oeps! 20 km verder op. Met plattegrond op de fiets en op pad. Na 3 kwartier gevonden (hoezo ik kan geen kaart lezen!).Leuk om te zien hoe Martin allerlei oefeningen aan het doen was.

Op de terugweg een bezoek gebracht aan een Catfish farm. Een in elkaar geknutselde dierentuintje. Krijg een zakje voer in mijn handen en ga de vissen voeren. Er zit een kleine krokodil in een glazen bak en 2 schorpioenen in een afwasteiltje, met hiernaast een papier dat je ze niet aan mag raken. Wat een bende. De partij van de dieren, zal hier gaan huilen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!