Aziefietsers.reismee.nl

66 : "Tracking in the rainforest"

Gisteren hebben we ons goed laten informeren wat je hier allemaal kunt doen. Er zijn vele trackings waarvan vele ook meerdaags. Zo lang blijven we niet. We besluiten het zelf te doen, dus met alleen een kaart en geen gids te nemen. Achteraf een hele goede beslissing.

Het park is enorm groot en de wandelpaden bevinden zich hier vlak bij de ingang van het park. Er zitten beren, verschillende apensoorten, tijgers, wilde olifanten, tapirs, varanen, otters, 180 soorten vogels etc. etc. Te veel om op te noemen. De kans dat je het 'grote wild' te zien krijgt is groter op het Damrak (als ze uit hun hok zijn ontsnapt uit Artis) dan hier op je pad.

We zijn zoals gebruikelijk weer vroeg op pad en betreden als een van de eersten de wandelpaden. Het begin is eentonig en er is weinig te zien. Na 3 km. lopen verandert het brede pad in een heel smal moelijk te belopen paadje. Langs kliffen, keien, over boomstronken, lang bamboo, watervallen en poelen waar je kunt zwemmen. We zien grote varanen, een klein slangetje en horen heel dicht bij de gibbons schreeuwen. We konden ze helaas niet zien. De krekels maken hier een leven alsof ze met kettingzagen in de weer zijn. Mooie vlinders gezien enje hoort de vreemdste vogelgeluiden.

Het is prachtig om te zien allemaal, vooral de vele planten en bomen. Het is ook lekker om niet in de zon te lopen. Het dikke bladerdak houdt de zon goed tegen. Door de hoge luchtvochtigheid zijn we wel drijfnat. Na 6 km. te lopen in ruim 3 uur bereiken we een verlaten poeltje bij een kloof. Er is helemaal niemand en we picknicken er en zwemmen in het koele heldere water. Je ziet ook hele mooie gekleurde vissen. Soms hele grote.

Op deterugweg zien we nog een grote varaanbij een informatiehutje waar we wat water drinken. Het is een grote joekel die zich makkelijk laat fotograferen.

Terug in het dorp ons weblog bijwerken, vanavond relaxen, morgen moeten we die berg weer over omonze fietsttocht voort te zetten.

Trineke

Geweldig heb weer genoten van mooie foto's en verhalen, goed begin van 2011, hoe moet dat in 2012?

groeten Trineke, Jasper, Dagmar, jansen en jansen

HP

de grote Arpa dagen komen er aan, maar het lijkt of iedereen weet of dat Jeanet en Martin weg zijn.
dus het is nog rustig, maar hij komt er aan of...........

Veel plezier nog aldaar en een goed 2011 toegewenst

Marianne

Hai Martin en Jeanet,

Wat een geweldige ervaring zeg. Alsof je d'r af en toe zelf bij bent, zo leuk schrijven jullie. En wat een foto's! Ik blijf gezellig meelezen hoor.

Een heel gezond en mooi 2011, jullie zijn in ieder geval goed begonnen!

Groetjes, Marianne (Bambi)