Aziefietsers.reismee.nl

65 : 50e Fietsdag : "Dieper het regenwoud in"

Khuraburi - Khao Sok National Park - 80 km.

De Djosergroep was eerder op dan we dachten en we spreken ze nog tijdens het ontbijt. Ze worden met busjes verder gebracht en gaan dan weer een stukje fietsen. Na ruim 20 km. halen ze ons pas in. Er wordt nog even langzaam gereden en de duimen gaan omhoog.

We worden eentonig maar het was opnieuw een mooie route vandaag. Ons gemiddelde is hoog, vooral in de ochtend trappen we non-stop 3 tot 4 uur door. Ondanks het heuvelachtige gebied zijn we voor 11.00 uur. ruim 70 km. verder. Het is dan nog lekker koel.

Het laatste stukje was nog flink klimmen. Niet hoog, wel steil en lang. Ook de middagzon brandde hoog aan de hemel. Om 12.00 uur zijn we op onze eindbestemming, Khao Sok National Park, een4400 km2. groot ongerept regenwoud. Bij toeval is dit park gered van uitbuiting door de mens.Hoe kan het ook anders? Aan de buitenzijde van het park is een klein plaatsje (Khao Sok) waar we een mooi boomhuisje betrekken. Vanaf deze plaats kan je diverse excursies en wandelingen doen.

Ons guesthouse is gelegen aan de rivier naast een steile klif van het karstgebergte hier. Tegen de avond komen er makaken (apen) naar beneden zeilen om in de rivier te gaan drinken. Een mooi gezicht. We pakken tegen de avondde fiets om in het dorpje wat te eten. Terug was het stik maar dan ook stikkedonker. Het was een opgave ons resort en ons huisje terug te vinden. We zitten echt midden in de jungle. Bij ons huisje genieten we nog in het donker na van de vele geluiden in het oerwoud. Het is soms oorverdovend.