Aziefietsers.reismee.nl

63 : 48e Fietsdag : "Op ons akkertje het jaar uit"

Ranong - Laen Son Beach - 57 km.

Na het ontbijt wat we in het stadje ergens benutten vervolgen we onze weg weer naar het Zuiden. Het is bewolkt en beduidend koeler dan aan de Oostkust van Thailand. We zien een paar Thai fietsen op racefietsen en mountainbikes. De duimen gaan omhoog.

Het parcour vandaag is heuvelachtig, goed asfalt en we zien steeds meer moskeen en hoofddoekjes onderweg. De mosliminvloed wordt merkbaar.

Om 11.00 uur zijn we al op de plek van bestemming. Martin had een voorgevoel dat alles vol zou zitten. Het voorgevoel was tegengesteld, er was geen kip. Een leuk bungalowparkje aan de kust van een Nederlandse eigenaar met Thaise vrouw die hier al ruim 20 jaar vertoefd.

Thaise waarzeggers hebben voor gisteren een nieuwe tsunami voorspeld. De Thai die allemaal vrij zijn vandaag mijden massaal de kust. We wagen het er maar op.

Na een douche en een fris glas bier gaat de zwembroek aan en lopen we naar het strand. Het is hier heel mooi. De wolken trekken wat meer samen en voordat we het in de gaten hebben zijn we tot op de draad verzopen. Een tropische bui, ongebruikelijk in deze tijd, die nog tot ver in de avond aan hield. Het omweerde ook . We knallen toch nog het oude jaar uit.

Het is leuk Nederlanders te ontmoeten die veel te vertellen hebben over de lokale gewoonten en normale gang van zaken. Boudewijn toont ons een fotoboek van de tsunami van 6 jaar geleden. Ze waren ook zwaar getroffen en moesten zelf de bergen in vluchten, de foto's spraken boekdelen.

Samen met Boudewijn en zijn vrouw spelen we wat spelletjes en eten een paar overheerlijke vissen. Om 22.30 uur hebben we in ons bungalowtje terug getrokken en nog wat TV gekeken. BVN met het jaaroverzicht sport en de EO met een speurtocht in Israel. We hebben middernacht niet gehaald.

Theo

Hoi luitjes de beste wensen,en heel veel plezier het laatste stukje.

Groetjes Ina en Theo