Aziefietsers.reismee.nl

62 : 47e Fietsdag "From coast to coast"

Thung Wua Laen beach - Ranong - 145 km.

Ieder mens heeft zijn ritme, de een slaapt uit en leeft s'nachts, de ander is een ochtendmens. Wij zijn het laatste. Vooral op fietsvakanties is het fijn vroeg op de fiets te zitten, je fietst in de koelte en vaak zijn we voor het middaguur (heetst van de dag) een heel eind op pad. We spreken soms fietsers die uitslapen tot een uur of 10.00. Geen denken aan.

Vandaag hadden we in ons hoofd om naar Kraburi te fietsen, op zo'n80 km. afstand. Het is een stadje waar niets te beleven is tegen de Birmese grens. Dat is op zich geen probleem maar niet als je er om 12.00 uur al bent. We hebben geen Nederlandse boeken meer en om de rest van de dag naar elkaars voeten te zitten staren is ook niet heel erg spannend.

Daarom gaan we eerst even lekker het zwembad in, uitgebreid onbijten op het terras aan zee en pas om 9.00 uur staan we op de pedalen. Een latertje vandaag. De route vandaag gaat gelijk van de kust af het binnenland in over rustige goed geasfalteerde wegen. Een tijdje is het wat drukker op de weg maar door de brede zijstroken en het voorbeeldige rijgedrag van de Thai is het prettig fietsen.

Veel regenwoud en waar dit is weggehakt veel plantages met fruitbomen, palmen etc. Alles is de hele dag groen om ons heen en flink heuvelachtig (of bergachtig).Geen steil klimwerk.

Halverwege Kraburi overwegen we de optie toch door te fietsen naar Ranong. Anders hebben we morgen een lange etappe naar een plaats waar we graag het een en ander willen zien. Om 13.00 uur zijn we in Kraburi, eten een lunch (€ 1,25 pp inclusief water en cola) en besluiten door te fietsen. Het is nog maar 60 km. Het is nog maar 60 km. !Dat zeggen we wel eens vaker als we een stuk door willen fietsen. Onze conditie is heel goed en zelfs een paar klimmetjes na 130 km fietsen gaan ongemerkt.

16.30 uur in Ranong, vreemde stad die we helaas niet echt meer kunnen gaan verkennen. Het is nu 19.00 uur, pikkedonker en we gaan wat eten hier om de hoek.

koen

Hey beide

lekker eerder genieten van de jaarwisseling !!
wij moeten er ons dan nog een uur of 6 doordrinken !
ook voor 2011 nog veel fietsplezier en gezonde kilometers
Koen, Yvonne en Aran

Carola

Ja, voor jullie nog 4,5 uur te gaan in het jaar 2010, Jeanet en Martin voor jullie alvast een heel goed begin van het jaar 2011 oftewel het jaar van "het Konijn" (Chinees).
Over 2,5 uur begint het nieuwe jaar voor Nicole, Jun en hun meisjes, waar ik al niet op moet letten zo aan het eind van 2010.
Maak er nog vele mooie fietskilometers bij, op naar de volgende verhalen en de kleurrijke foto's.
Een nieuwjaarsknuffel van ons Martin en Carola

koos

lieve Martin en Jeanet, wij gaan zo aan borrel, en jullie hebben natuurlijk al een stuk in de kraag, wij wensen jullie een gelukkig en gezond nieuwjaar, nog veel fietsplezier het laatste deel, en veilig weer thuis.
groetjes Koos en Lidwien