Aziefietsers.reismee.nl

60 : 45e Fietsdag - Fietsen is lijden

Prachuap Khiri Huan - Bang Saphan - 103 km.

We eten het ontbijt naast het zwembad. De wind blaast alweer aardig over de zee, het is lekker fris. Een keurig hotel met een groot ontbijtbuffet. Lachen dat er een grote kakkerlak onder de jamborden door liep.

De omstandigheden zijn ideaal vandaag, stevig windje vol in de rug, vlakke en rustige wegen.Om de Cat Eye aan de gang te krijgen en goed in te stellen stoppen we regelmatig. Het lukt uiteindelijk gelukkig wel.

We passeren Thailand op zijn smalst (10,9 km met het mysterieuse buurland Myamar of Birma). Staat nog hoog op ons lijstje om te befietsen. Door de smalle kuststrook en de hoge bergen vanMyamarmoetenwe helaas een kilometer of 35 over de drukke higway nr. 4. Niet echt de leukste weg om te fietsen maar we vliegen er in een mum van tijd over.

Het laatste deel van de route compenseerde alles. We fietsen vlak langs de zee over een smal asfaltweggetje. Fantastische vergezichten, witte verlaten stranden met palmbomen, tempels en een grote Boeddhaen veel leuke kleine vissersdoprpjes.

Vooraf hadden we de indruk dat de hele kuststrook was bezaaid met resorts, hotels en andere toeristische trekpleisters. Het concentreert zich gelukkig tot een aantal plaatsjes, De kust is grotendeels geheel verlaten.

Ons bungalowparkje ligt 500 mtr van zee. We zijn er al vroeg en spenderen de middag met zonnen, zwemmen en een biertje drinken op het strand. Over het overheerlijke eten kunnen we blijven schrijven. We zitten nog tot laat bij ons bungalowtje naar de nachtelijke jungle geluiden te luisteren.