Aziefietsers.reismee.nl

59 : 44e Fietsdag : "Verder naar het Zuiden"

Hat Phu Noi - Prachuap Khiri Khan - 71 km.

De truc voor het ontlopen van de parkwachter herhalen we vanochtend weer. Wat een onzin om zo veel geld te betalen als je een uurtje over de openbare weg fietst. Het is wel heel mooi. Aan de ene kant heel hoog karstgebergte, andere kant de zee met veel mangrovebossen en garnalenkwekerijen. we zien heel veel vogels Kees, geen idee wat het allemaal zijn, veel steltlopers die als ze nu in Europa zouden lopen een hoop bekijks zouden trekken.

De omstandigheden zijn optimaal. Lekker temperatuurtje, koel zeebriesje en we hebben de wind ook nog eens vol in de rug. Ons gemiddelde is heel hoog. We stoppen geregeld voor wat foto's bij vissersplaatsjes, fruitstop en van alles wat maar mooi is.

Het is een aparte kust en de 71 km. die we fietsen is er nagenoeg niets te zien aan hotels of resorts etc. Rustige kustdorpjes met vooral garnalenkwekers en vissers die hier nog traditioneel hun eigen boten van hout maken.

Prachuap Khiri Khan is een slaperig provinciestadje wat hoofdzakelijk door Thaise toeristen wordt aangedaan. Er is niet veel te zien behoudens een hoge rots met een tempel waar wat apen lopen en een lange boulevard waar de golven hoog over heen slaan. We zitten met het hotel pal aan zee. Uiteraard is er een zwembad.

Vervelend detail dat dit DE plaats is voor vers zeevoedsel. Veel en goedkoop. Vanaf morgen maar eens een beetje minderen.

Ina

Dag lieve Martin en Jeanet, leuk om te lezen dat jullie de Kerst zo goed zijn doorgekomen, weer mooie verhalen en foto`s en nu op naar 2011 nog veel veilige kilometers en tot kijk groetjes Ina