Aziefietsers.reismee.nl

58 : 43e Fietsdag "Tweede Kerstdag"

Hua Hin - Hat Phu Noi - 78 km.

Het is leuk te zien dat ons weblog zo vaak wordt gelezen. Er zal met veel verschillende ogen naar worden gekeken. We weten dat er ook een aantal 'vakantiefietsers' tussen zitten die dit alles heel anders beleven dan een ander. Zelfs een Nepalfietser waar wij weer heel veel respect voor hebben. Ook vakantiefietsers in spee en iemand die nog naar Timboektoe wil fietsen. Het is nog steeds heel leuk al de reacties te lezen die we van jullie allen mogen ontvangen en meiden (Ellen, Inge) maak je geen zorgen om de hoeveelheid reacties, we lezen ze allemaal. Je moet maar zo denken : ' Het is zeer Koenig om zo veel reacties te geven' en zoals we in West Friesland zeggen : sKoenmaker blaif bai je leest. Dus wie de sKoen past trekke hem aan, toch ? Niet te veel kalKoenen afslachten met de kerst, het is vrede op aarde. Koen ; m'n moeder start een actie als je stopt met reageren !

We zijn het luilekkerland al weer een beetje zat en zijn blij weer lekker op de fiets te zitten. Je wordt snel lui van dat hangen op het strand en het eten en drinken. We hebben een makkie vandaag, het is bijna 50 km. tot ons nieuwe slaapadres, een prachtig nieuw bungalowparkje aan de kust. De route was heel rustig, veel langs de kust engarnalenkwekerijen.

Vandaag gaan we over de grens van 4000 km. deze reis.

We trekken onze zwemkleding aan, laten de tassen in onze kamer en fietsen het nabij gelegen nationaal park in om een paar grotten te bezoeken. We worden voor het park tegengehouden door een parkwachter. 200 Bath per persoon moeten we betalen. Dacht het niet. we gaan terug en vinden een sluiproute door het bos om de parkwachter heen. We worden wel gestraft met een enorme tropische stortbui. Even schuilen bij een garnalenkwekertje, we waren tot op de draad verzopen. Na een uurtje was het weer droog en zonnig.

Bij een mooi strand regelen we een bootje naar de grotten. Het is een stukje om de hoek en de boot brengt ons door de hoge branding naar een afgelegen strand. Vanaf daar was het nog een half uur klauteren naar de grotten. We hebben vaker grotten gezien in ons leven. Deze waren adembenemend en door de stilte, de tempeltjes en mysterieuse sfeer heel bijzonder. Het is een heilige plaats. Tijdens het wachten op het bootje terug naar de fietsen nog even lekker poedelen in de zee. Het water is heel warm en helder.

De middag zwemmen we wat in 'ons' badje en relaxen nog een beetje na.

Ons tweede dag kerstdiner eten we in een klein restaurantje vlak bij ons resort. Toen we uit Cambodja kwamen waren onze magen gewend aan kleine porties. we zaten snel vol. Nu hebben we toch sterk de indruk dat de magen weer wat worden uitgerekt.