Aziefietsers.reismee.nl

57 : Eerste Kerstdag

We blijven nog lekker een dagje hier in Hua Hin. Het is een leuk kustplaatsje met een levendig centrum vol bars en restaurants. Het is er gezellig. Ook ons Pierhouse is op een mooie locatie gelegen.Onze buurman die hier al vanaf augustus zit is een aandoenlijke Australier. Een gepensioneerde boer uit Darwin die de hele dag een beetje naar z'n voeten zit te staren. We praten af en toe met 'm. Het vrolijkt hem wat op. Hij spreekt net als Forest Gump, half te verstaan in zwaar dialect. Heel apart.

De ochtend brengen we door op een terras aanzee waar we ons inleven in het vervolg van onze reis. Er is nog zat te beleven in Thailand. Vaak zien we Thai s'morgens vroeg al aan een biertje zitten (7.00 uur), we houden het netjes door er vandaag eentje om 10.30 uurte bestellen. We zijn niet de enigen hier. De spoorlijjnnaar het Zuiden loopt ook door Hua Hin. Er is een heel mooi houten station wat we nog even bewonderen.

Lunch met veel seafood en gelijk maar voor vanavond een tafel besproken. Dat bleek wel nodig te zijn. Het terras boven de zee zat die avond afgeladen met toeristen. Eerste kerstdag wordt nog wel gevierd hier dus.

Laatste waarschuwing : De foto's van ons kerstdiner staan aangevuld op onze fotosessie 'eet en smulweb'.

We eindigen de avond door serieus te gaan stappen hier in het centrum. Het sextoerisme in Thailand isbij een ieder wel bekend en is bijna overal wel zichtbaar. Het valt hier nog wel mee vergeleken met andere plaatsen, toch moet je goed oppassen welke bar je binnenstapt of wat voor massage ze nu precies bedoelen. Het meest opvallend zijn de zeer vele oudere westere mannen met jongere Thaise vrouwen. In iedere bar zitten er wel een paar of ze zijn de eigenaar. Er lopen nog olifanten heel laat op straat.(geen rose) en het werd nog bar gezellig.