Aziefietsers.reismee.nl

56 : 42e Fietsdag : "Take it easy"

Cha Am - Hua Hin - 32 km

Het is toeristisch langs de kust. Cha Am wordt druk bezocht door voornamelijk Thai in het weekend en ook tijdens de (kerst)vakantie. Wel heel leuk om te zien allemaal. We weten onze weg aardig te vinden in de betere Thaise eetgelegenheden. Dit zijn ook vaak de goedkopere. Gisteravond zaten we weer volop te smikkelen van allerhande vers seafood wat in grote bakken om ons heen rond zwom. Wijs maar aan wat je hebben wilt ! Hoofdzakelijk Thais publiek wat er komt. Er zitten hier ook veel Scandinaviers die na de tsunami van vandaag precieszes jaar geleden deze kant zijn opgetrokken. Tussen de slachtoffers destijds zaten maar liefts 1000 scandinaviers. Ze zitten allemaal in hun eigen bars en restaurants. Tegen middernacht zijn we de zee nog even in geweest. Het is bijna volle maan, dus goed verlicht en veel Thai waren schelpdieren aan het zoeken..

Vandaag maar 32 km. gefietst over een leuke route langs 's herenswegen. Kleine onverharde paden die we al ruimtwee weken niet meer hadden gezien. Vroeg aangekomen in Hua Hin, de oudste badplaats van Thailand. Heel veel hotels en guesthouses maar toch een gemoedelijke atmosfeer. We bekijken er een stuk of vijf en kiezen voor een 'Pier guesthouse' boven het water op houten palen. We zitten vol op zee, de tsunami moet nu even niet komen.

Eerder in Cambodja schreven we over het schaamtegevoel wat je als rijke westerling hebt ten opzichte van de kansarme allerarmsten. Lijnrecht tegenover dit gevoel zit een heel ander gevoel watook metdit verschil in besteding te maken heeft, namelijk die van onbegrensd genieten !

Het eten is vooral aan de kust zo overheerlijk en vergeleken met onze westerse maatstaven spotgoedkoop. We genieten er echt met volle teugen van. Hier over later (veel) meer.

Morgen is het eerste kerstdag en blijven we hier nog een dag hangen. Het is een leuk plaatsje met mooi strand en een aantal bezienswaardigheden.