Aziefietsers.reismee.nl

55 : 41e Fietsdag : "No night in Bangkok"

Ban Bueng - Bangkok - 89 km.

Gisteravond zijn we nog nuttig bezig geweest. Nadat we een biertje hadden gedronken in een hele foute striptent hebben we via internet vervoer geregeld om ons door Bangkok te loodsen. Lang leve de moderne communicatie.

Ban Bueng leek op het eerste oog een onooglijk en saai stadje. We zijn er s'avonds nog wat door heen gefietst en vonden puur toevallig een gezellige nightmarket. Deze scheen maar eens per jaar voor te komen. Er was muziek, mooie dames die dansden of auto's probeerden te verkopen maar bovenal; heel veel lekkere hapjes in diverse stalletjes. We gingen weer even los.

Dit keer nog vroeger op de fiets, ontbijt in het stadje voor € 0,75 pp inclusief een drankje (koester het nog maar even) en we vlogen er weer over. Mooietocht langs natte rijstvelden en kleine voorstadjes van Bangkok. De laatste 20 km. werd de weg drukker en op een gegeven momet zelfs 6-baans. Hier heb je als fietser niet veel meer te zoeken. Het is trouwens zeer opvallend dat je nog amper mensen op de fiets ziet. Misschien 1 of 2 per dag. Zelfs de jeugd (die hier opvallend een stuk dikker zijn dan in Cambodja en Laos) fietst niet. Ze worden met auto's of bussen naar school gebracht. Iedereen heeft een brommer.

Bangkok - Cha Am - met de bus circa 200 km.

Om 11.30 uur arriveren op de plek waar ons minibusje klaar staat. We kunnen gelijk instappen. Wat een gekkenhuis op de weg hier. De voorsteden zijn lelijk en heel druk. We waren al gewaarschuwd om hier niet te gaan fietsen en zijn ook blij dat weeen busje hebben geregeld. De chauffeur rijdt lekker door en om 14.30 uur zitten we al in Cha Am, een soort Zandvoort aan Zee waar vooral de Thai hun weekenden en vakanties vieren.

Eerst even lunchen in een hoek waar de goedkope en betere Thaise tentjes zitten. Het seafood zwemt in bassins voor de deur. Kies er maar eentje uit.

Het is tenslotte donderdag enin de enorme keuze aan guesthouses en hotels weten we een zeer toepasselijke te vinden. (zie foto). Het is wel even wennen aan het prijspeil aan de kust. Zelfs de goedkopere tentjes hanteren niet de prijzen die we tot heden gewend waren.

Waarschuwing voor onze webloglezers die van warmte, zon en strand houden maar niet van zelfkastijding. Lees de komende maand onze weblog niet verder. De komende 2.500 km. zitten we voornamelijk aan de kust.