Aziefietsers.reismee.nl

38 : "Een stukje paradijs op aarde"

We blijven vandaag nog lekker op dit bounty eiland. Onze hut is prachtig gelegen aan de rivier en we kunnen wat rust goed gebruiken. Na het ontbijt gelijk het internetlokaaltje ingedoken. We zien Rich ook nog even en laten nog wat foto's maken van ons drieen. Hij gaat verder richting Cambodja. Het internetten gaat traag en is nog best prijzig.

Wasje doen, de fietsen een grote beurt. Wat zagen die er uit ! De dag vliegt om en we hebben geen tijd om rustig even te lezen. In de middaguren maken we nog een mooie fietstocht rond het eiland en over een hangbrug naar een ander eiland. Het barst hier van de watervallen en stroomversnellingen. De smalle paadjes door de jungle en rijstvelden zijn heel goed te fietsen en leuk om te doen. We hebben wat Dekamarkt aapjes meegenomen om weg te geven aan kindjes. In de rijstvelden lopen er drie. Ze zijn helemaal gelukkig.

Je kan hier ook naar witte zoetwaterdolfijnen kijken die in de Mekong leven. Er zijn er nog maar tien omdat ze verstrikt raken in netten en er hier gevist wordt met dynamiet. Ik zou een kernonderzeeer inzetten. Idioten ! We doen het niet, ze komen amper boven water en je wordt weer bedonderd omdat je de grens naar Cambodja oversteekt.

We besluiten spontaan om hier nog een dag langer te blijven, na het eten horen we of onze bungalow nog vrij is. Hij is vrij !!!! Wij ook !