Aziefietsers.reismee.nl

22 : 16e Fietsdag : "Dwars door de bergen"

Huong Son - Ninh Binh - 101 km.

Een kleine misrekening in de portefeuille, we konden net aan het ontbijtje betalen. Het was totaal € 3,20 inclusief de 2 grote flessen water voor onderweg. De meegenomen dollars brachten uitkomst. Het bedevaartsplaatsje Huong Son ligt echt midden in een gebied omringt met karstgebergte. We moeten eerst 15 km. naar het Noorden, 15 km naar het westen en dan weer terug naar het zuiden en oosten om weer onder het gebied uit te komen. Geen wegen dus.

In een wat grotere plaats een ATM (pinautomaat) gevonden. We zijn weer multimiljonair. Vietnamesen gunnen elkaar weinig privacy. Tijdens het pinnen staan ze het liefts tegen je aan te dringen om maar zo snel mogelijk aan de beurt te zijn. Opdonderen.

De route van vandaag is een van de mooiste tot nu toe. We gaan dwars door het karstgebergte richting het zuiden. De bergenkomen recht uit het landschap, rondom zijn er veel meren en rijstvelden.Aziaten hebben over grotten en bergen altijd verschillende sages en andere verhalen te vertellen. Er komen heel vaak draken in voor die op aarde zijn geland, daarna versteend en toen had je die bergen daar. Het lijkt er inderdaad op. We fietsencirca 90 km. op een nagenoeg vlakke weg terwijl de hoge pieken (rugschubben van de draak) om ons heen voorbij trekken.Hetiswerkelijk prachtig! Alleen de laatste 5 km. naarNinh Binggaan over dedrukke nummer 1, ditisde drukke snelweg van zuid naar noord (of andersom natuurlijk).

Het is een behoorlijk zonnige dag. De (tegen)wind maakt de gevoelstemperatuur aangenaam maar we moeten ons goed insmeren. We beginnen aardig bij te kleuren. Niet genoeg trouwens om het 'Hallo-gehalte' onderweg te temperen. Het is hier weer goed bingo. Misschien moeten we onze haren zwart verven, de rode tassen met bamboe camoufleren, een strohoed opzetten en een dik varken achterop zetten.

Zeer leukguesthouse met enthousiaste eigenaar, die veelweet over de omgeving en de diverse excurcies die hier te doen zijn. Er wordt engels gesproken en er is een menukaart in het engels. Morgen blijven we hier om een excursie met de fiets te maken door de omgeving.

monique

Lieve buurtjes, m'n mailbox is tsjokvol van al die leuke, spannende, enge, gekke, mooie, lieve verhalen. Dan te bedenken dat jullie nog heel veel gaan meemaken zien en beleven. Dus dat BOEK komt wel vol hahaha! Enig om te lezen en de foto's zijn leuk om te zien. De foto van het gebakken hondje heb ik maar niet aan Sammie laten zien daar houdt hij een trauma aan over :-)
Take care!!! xxx

Jansje

Zij is haar trouwring verloren.