Aziefietsers.reismee.nl

6 : 3e fietsdag : China op z'n best

3e fietsdag Tong Hai - Jianshui 89 km

Martin schrijft:: Vannacht wakker. Bezig met onze weblog. Waarschijnlijk omdat we er bijna 2 uur mee hebben geklooid. Maar toch is dat niet goed. Als je de hele dag fietst heb je veel tijd om te denken. Nade drukke periode in Nederland ben je alles nog aan het verwerkenom de boel op rijtje te zetten. In je hoofd bezig zijn wat je op de weblog zet en welke foto is niet de vrijheid die je voor ogen hebt om hier te zijn. Een van de wijze lessen van Boedha was om te leven in het hier en nu. Op Zijn deel van de wereld gaan we die wijze les weer eens toepassen.

Verslag 3e fietsdag ;

Bewolkt maar niet zo bitter koud als gisteren (16 graden). Een lange afdaling door een kloof. We zien veel (il)legale vuilstort in de berm.Tot twee maal toe verkeerd gereden. Gelukkig hebben we chinese karakters van de steden waar we op fietsen. De boeren waar we de weg aanvragen wijzen ons de goede richting op

s'Middags komt de zon erbij. Het wordt 21 graden en de warme kleren pellen we van ons af. Het is te heeig om het landschap vast te leggen. We genieten er wel enorm van. Mooie kalkzandsteenformaties die veel weg hebben van Cappadocie (Turkije). De wegen zijn goed en we hebben een aantal superafdalingen. Dit betekent natuurlijk ook dat je omhoog bent gegaan.

Halverwege de middag arriveren we in Jianshui, een grote stad met een schitterend oud centrum. Een enorme stadspoort, veel oude houten panden en tempels. We wandelen nog wat rond en schieten leuke plaatjes op de markt.

We zien ook voor het eerst sinds onshotel in Kunming weer silverbelly's.

De fietsen staan in de hotellobby gestald te wachten op de (zware) dag van morgen.

PS : de vorige dag is nu ook weer bijgewerkt.

monique

Jongens jullie zijn nog niet eens 1 week weg en dan al zoveel geschreven. Niet doen! Laat ze maar met smart wachten hier in het koude vochtige miezerige met blaadjes op de rails Nederland op weer een nieuw verhaal van jullie.
Veel liefs!

Birgitta

Fietsen en eten in Rotjeknor was toch wel een mooie voorbereiding op dit avontuur in China. Alhoewel die kippetjes er best lekker uit zien (voor een niet- vegetarier).
Ik ben verder helemaal niet jaloers hoor als ik met 30 kg levende bepakking tegen windkracht 8 in fiets langs het Noordhollands kanaal.

Veel plezier!!!

Ard

De kop is eraf. Geniet en laat je niet gek maken door geknoei op het iternet. Spanje was super. Telefoon deed het niet meer dus kon je niet meer bereiken.
Laat de 6-dossiers maar even aan ons over.
Dikke kus voor Sjaan d'r verjaardag!

Loet

Mart , laat het los he , dat winderige Nederland.
Over winderigheid gesproken , hou je je een beetje
aan de chinese tradities! Wel Jeanet dan uit de wind
houden , met fietsen natuurlijk . Mooie verhalen hoor !
jeanet en Mart , hou je haaks .

Kees en Gerda

Gaat goed luitjes.Een drukke werkweek achter de rug maar toch blijft dat verhaal van die bouwkranen door mijn hoofd spelen. Valt er nog af te bouwen want dan kan ik er eind deze maand nog wel even langs. Succes met de tour.

michel stuart

zo te zien vermaken jullie je prima daar. Weer hier is niet al te slecht. Erg leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Genieten maar, zo weer voorbij allemaal.

Dick

Laat het de reis van jullie leven worden en vul het in zoals jullie voor ogen hadden. Interfleppen kan altijd nog.
Hoewel de langstdurende file in China was, zie ik daar op de foto's (gelukkig) niets van. De A10 wint het dan ruimschoots.