Aziefietsers.reismee.nl

5 : 2e fietsdag door de velden

2e Fietsdag - Jincheng - Tong Hai

Iedere kamer ineen chinees hotel schijnt een televisie te hebben (en condooms). Tot op heden was dat ook zo. Op chinese weerbericht zagen we zware bewolking met een druppeltje regen. Het is inderdaad helemaal grauw.

Geen ontbijt in het hotel dus pakken we de fietsen naar de overkant vande stoffige driesprong. Heerlijke noedelsoep voor nog geen kwartje pp. Het is koud. Ons thermometertje geeft 10 graden aan. We zitten vol in de kleren. Na een tijd werden de tenen en handen gevoelloos.

Er zit vandaag aardig wat klimwerk in de route. We bewegen ons nog steeds vlak onder de 2000 mtr boven zeeniveau. Dit maakt het klimmen iets zwaarder vooral als je last van je longen hebt (Jeanet).

De route is niet heel erg mooi vooral door het grauwe mistige weer. We maken niet veel foto's. Na een lange afdaling kwamen we op een grote laagvlakte waar een brede 6-baans weg was aangelegd midden tussen de landbouwgrond. Voor ons kilometervreten.

De weg is merendeels goed, soms helemaal weg of zwaar kapotgereden door het vrachtverkeer. Het valt ons op dat ondanks de enorme welvaart hier het landbouwwerk nog steeds met de hand en waterbuffel wordt verricht.

Na 93 km. trappelen komen we in Tong Hai, een grote plaats waar we het beste hotel pakken. Je kan er tennissen, zwemmen, sauna etc. Natuurlijk niets mee gedaan. De stad heeft een gezellig centrum met winkelpromenades, eettentjes, etc.

Internetten lukte amper, uiteindelijk bij een fotozaak beland. Bijna 2 uur bezig geweest om 1 verhaal te makenop ons weblog. We waren bevroren, alles is hier half buiten en open. Het avondeten was weer een ervaring op zich. Met handen en voeten konden we niet duidelijk maken dat we geen vlees willen. Ook met de meegenomen hulpteksten in het chinees waar ze allemaal om heen komen staan, mochten niet baten. Uiteindelijk lukt alles.

koos

ben natuurlijk te laat, maar Jeanet alsnog van harte gefeliciteerd, Martin jij ook natuurlijk, drink er maar een(of twee) van mij en stuur de rekening maar op.
goed te lezen dat jullie een goede start hebben, ga zo door, lidwien en ik blijven jullie volgen.