Aziefietsers.reismee.nl

1 en 2 : De heen reis

30-10-2010 en 31-10-2010

Hoe begint een weblog? Zoals altijd alle reisen begon deze ook met het vertrek. Vroeg uit de veren werden we gehaald door de ouders van Jeanet. Nog een dikke knuffel van de buren die ook hun wekker vroeg hadden gezet waren we ruim op tijd op Schiphol. Een heel gedoe altijd met die grote fietsdozen. Schiphol is er ook niet op berekend met poortjes, paaltjes en draaideuren.

Een grote verassing was het dat Roeland en Jose ook hun wekker vroeg lieten rinkelen. Snel inchecken en nog gezellig een bak koffie gedronken. We kregen nog een paar oranje geluksbeessies mee. Nog hartelijk dank luitjes !

De reis ging voorspoedig. Geheel volgens schema met wat lichte vertragingen. Helaas amper geslapen in het vliegtuig. Na de overstap in Kuala Lumpur was hetmaar drie uur en een kwartier vliegen. Voor deze afstand hebben we nu nog drie maanden en 6000 km. voor de boeg om weer terug te komen in Kuala Lumpur.

Het vliegveld van Kunming is typisch chinees. Rechte strakke gebouwen en veel mensen in een groen uniform. Met een verrookte oude bus werden we naar ons hotel vervoerd. Keurig hotel midden in het grote centrum.

Kunming wordt de stad van de lente genoemd en doet daar vandaagzijn eer aan. Het is zonnig en voelt als een aangename lentedag. Weinig wind en temperatuur rond de 20 graden. Het ligt vlak bij een heel groot bergmeer op 1893 m boven zeeniveau.

Na het inchecken is het rond 15.00 uur inde middag plaatselijke tijd. Ondanks de vermoeidheid halen we de fietsen uit hun verpakking om ze weer in elkaar te zetten. Goddank hebben ze de reis helemaal goed doorstaan.

Nog even wandelen door het enorme centrum met zijn enorme moderne gebouwen en brede drukke straten. Veel indrukken natuurlijk waarbij de geroosterde hond met de afmeting van een golden retriever achter op een brommer de meeste indruk achter liet.

Goed oppassen dus wat je besteld hier. Dat was ook niet makkelijk ondanks de chinese tekens die we meenamen van huis. Dus lag ereen halve kip op tafel, iets waar wij vegetariers niet echt van gediend zijn. Ze spreken echt geen woord engels.

Om 20.15 uur gaat het licht uit.

hp

Ik merk dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie al een geode indruk hebben gekregen

Onze 1e dag is ook goed verlopen

We blijven jullie volgen en geniet ze maar

groetjes

HP

Collega's van Verwol

HIEP HIEP HOERA!!!

Lieve Jeanet,

Twee november zesenveertig jaar gelee.
Was jouw mama o zo wee.
Want toen zag JIJ het levenslicht.
Vandaar dit kleine gedicht.
Om aandacht te schenken, speciaal aan jou!
Want jij bent een levenslustige, gekke vrouw.
Daarom zingen wij bij Verwol in koor.
Lang zal ze leven, zet hem op en ga ervoor.
Fiets samen met Martin met veel plezier Azië rond.
Wij wensen dat je weer veilig en gelukkig thuis komt!
(en Martin natuurlijk ook!)

Dikke kus
jullie collega's Verwol

Jona

Hieperdepiep hoera!!!!! Gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een feestje van, cadeautje hou je tegoed.
Dikke zoen en heel veel fietsplezier.
Dick en Jona